چاپ، چاپ ديجيتال، چاپ افست، ديجيتال، افست، چاپ فوري، چاپ تيراژ، چاپ در مشهد چاپ، چاپ ديجيتال، چاپ افست، ديجيتال، افست، چاپ فوري، چاپ تيراژ، چاپ در مشهد

مرکز تخصصی چاپ آنلاین حامد

چاپ ديجيتال چيست؟ مزايا، معايب و هر آنچه كه بايد بدانيد

چاپ ديجيتال چيست؟ مزايا، معايب و هر آنچه كه بايد بدانيد

اگر به دنبال شركت‌هاي چاپ بوده‌ايد، احتمالاً يكي دو بار با «چاپ ديجيتال» مواجه شده‌ايد. در حالي كه بسياري از مردم با اصطلاح “ديجيتال” در مورد چاپ آشنا هستند، بسياري از مردم دقيقاً مطمئن نيستند كه چاپ ديجيتال شامل چه چيزي است.

تعريف چاپ ديجيتال
چاپ ديجيتال به روش هاي چاپ از يك تصوير مبتني بر ديجيتال به طور مستقيم به رسانه هاي مختلف اشاره دارد. معني: مستقيماً از فايل PDF شما، به عنوان مثال، مستقيماً به چاپگر ديجيتال مي رود. نيازي به ايجاد هيچ صفحه اي نيست و زمان راه اندازي كسري از زماني است كه چاپ افست طول مي كشد.
چاپ ديجيتال معمولاً به چاپ حرفه اي اطلاق مي شود كه در آن كارهاي كوچك از انتشارات روميزي و ساير منابع ديجيتال با استفاده از چاپگرهاي با فرمت بزرگ و/يا با حجم بالا يا جوهر افشان چاپ مي شوند.

مزاياي چاپ ديجيتال چيست؟
چاپ ديجيتال داراي طيف گسترده اي از مزايا است.

توانايي ساخت چاپ هاي كوچك

چاپ با كيفيت بالا
زمان چرخش سريع
هزينه كمتر براي هر واحد
ارائه مدرك چاپي آسان
محبوبيت چاپ ديجيتال همچنان در حال افزايش است و با پيشرفت تكنولوژي، كيفيت كار نيز افزايش مي يابد. با چرخش كوتاه، هزينه كمتر و خروجي با كيفيت بالا، چاپ ديجيتال يك راه حل عالي براي بسياري از پروژه هاي شما است.


يكي ديگر از مزاياي بزرگ چاپ ديجيتال سفارشي سازي است. از آنجايي كه هيچ صفحه دائمي براي مقابله با آن وجود ندارد، اگر مشخص شود كه يك خطاي املايي يا طراحي در يك اثبات چاپي وجود دارد، فايل را مي توان به راحتي قبل از ادامه اجراي چاپ تغيير داد. به اين ترتيب بسيار انعطاف پذير است.
چاپ افست يك تكنيك رايج است كه در آن تصوير مركب شده از يك صفحه به يك پتو لاستيكي و سپس به سطح چاپ منتقل مي شود (يا “افست”). مشكل چاپ افست اين است كه جاي خطا بسيار كم است. قبل از ادامه چاپ، ابتدا صفحات بايد ايجاد شوند. اين مانع از توانايي ديدن يك اثبات چاپي در ابتدا مي شود (توجه: اين كار را مي توان با افست انجام داد اما بسيار پرهزينه است). همچنين براي توجيه ايجاد صفحات به دوهاي بسيار بزرگتر نياز دارد. همچنين توليد يك نسخه چاپي به زمان بيشتري نياز دارد.
چاپ افست هنوز يك روش چاپ بسيار موثر است. اكثر چاپ‌هاي بزرگ، مانند نشريات تكراري، از فرآيند كارخانه‌اي چاپ افست بهره مي‌برند.
با اين حال، اگر صاحب كسب‌وكار هستيد و به چيزي نياز داريد كه سريع چاپ شود، در حالي كه همچنان كيفيت بالايي را حفظ مي‌كنيد و مي‌خواهيد قبل از شروع كار خود، نسخه چاپي آن را ببينيد، اينجاست كه چاپ ديجيتال مزايايي دارد.

معايب چاپ ديجيتال چيست؟
در حالي كه چاپ ديجيتال يك روش چاپ عالي در برابر هر روش چاپ ديگري است، اما داراي چند اشكال است.

يكي از اشكالات چاپ ديجيتال اين است كه هزينه بيشتري براي هر صفحه نسبت به ساير روش هاي چاپ افست سنتي دارد، اما اين قيمت معمولاً با اجتناب از هزينه تنظيمات مورد نياز براي ساخت صفحات چاپ جبران مي شود.
يكي ديگر از اشكالات اين روش چاپ اين واقعيت است كه ممكن است برخي از جزئيات تصوير ظريف توسط اكثر فرآيندهاي چاپ ديجيتال تجاري از بين برود. با اين حال، مزايا بسيار بيشتر از معايب است و با پيشرفت فناوري چاپ ديجيتال، تفاوت كيفيت چاپ بين ديجيتال و آنالوگ به مراتب كمتر مي شود.
اگر صاحب يك كسب و كار هستيد و به كارهاي چاپي نياز داريد، چاپ ديجيتال راهي عالي براي انجام اين كار است.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/7/30 ساعت: ۱۸ توسط:elhammadadi :